09 Oct
09Oct

כלכך רציתי לכתוב על צמיחה פוסט טראומתית ביום השנה ל 7 באוקטובר ופשוט לא הצלחתי .

מדהים איך רצונות לחוד ויכולות לחוד. ומפחיד איך גם אחרי שנה יש לכאב עוצמות חזקות כלכך.                                   והנה שלושה ימים אחרי אני מצליחה למצוא את הכוחות וגם את המילים. 

אני חושבת שהמתנה שלי זה שהתקופה הזאת לימדה אותי לקבל את הכאב ולתת לו מקום בסבלנות ובחמלה גדולה קודם כלפי עצמי.  כשהמילים יגיעו גם להן יהיה מקום.

צמיחה פוסט טראומתית היא תהליך שמתרחש כאשר אנו מצליחים לקחת את הכאב ואת האתגרים שהחיים זורקים עלינו, וליצור מהם משהו חדש. זהו תהליך מורכב, אך הוא אפשרי. מהי צמיחה פוסט טראומתית? זהו מצב שבו אנשים מצליחים לגלות כוחות פנימיים, למצוא משמעות חדשה לחיים, ולחזק את הקשרים עם הסביבה שלהם. זהו תהליך שאינו משכיח את הכאב, אלא מאפשר לנו להרגיש אותו ולהתפתח ממנו. למה זה חשוב? במציאות הלא פשוטה שאנו חיים בה, הכרה במאבק ובכאב שלנו היא חשובה. אך יחד עם זאת, חשוב שנדע שהצמיחה אפשרית. כשאנחנו מתמקדים בצמיחה, אנחנו מזמנים אל חיינו תקווה, עוצמה וחיבור. בואו נזכור: צמיחה פוסט טראומתית לא מבטלת את הכאב, אלא מצביעה על כך שגם מתוך הקושי אפשר לצמוח. זהו מסע שדורש זמן, סבלנות ואמונה בעצמנו. 

ההבנה  שצמיחה פוסט טראומתכמו כל תהליך של צמיחה לא מגיעה תמיד בקו ישר , יש רגעים של כאב, זיכרונות קשים ושאלות ללא תשובות. ולצד זאת רגעים של חוסן , של גילוי עצמי ושל חיבור מחדש לעצמנו ולעולם שסביבנו. ההכרה של המושג חשובה לנו באופן אישי כי היא חלק בלתי נפרד משיקום שלנו כעם וכיחידים. 

לכולנו יש את הכוח למצוא אור גם בתוך החשכה , אני רואה את זה כל יום בבית, בבית הספר, בקליניקה  

מוזמנים לקרוא פה במאמרים את המאמר שכתבתי בנושא 

 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.